Witam. Po nowym roku mam zamiar przesiąść się z VW Polo do Skody Octavii II. Przeglądam dane techniczne, cenniki, czytam opinie na forum i chciałbym prosić o pomoc w wyborze. W styczniu mam zamiar zamówić nową Octavkę kombi. Do tej pory wybór był oczywisty – diesel 1.9TDI – sprawdzona konstrukcja za niewygórowaną cenę. Niestety w związku z nieuchronnie zbliżającymi się normami EURO 5 obawiam się, że w styczniu w ofercie Skody może już nie być tego silnika i zostaną tylko diesle z DPF oraz benzyna TSI. Być może macie jakieś potwierdzone informacje do kiedy Skoda będzie oferowała 1.9 TDI 105 KM?.
Potrzebuje samochodu rodzinnego który w 90% będzie jeździł w mieście w większości na odcinkach około 10km. Ze względu na to że samochód większość czasu będzie jeździł w miesicie na krótkich odcinkach odrzuciłem ofertę diesli z DPF. Uważam, że póki co to wynalazek testowany na klientach i kupując DPF do jazdy po miesicie sam proszę się o kłopoty. Zostaje wiec benzyna jeżeli wycofają 1.9 TDi. Jaki macie opinie i doświadczenia z silnikiem 1.4 TSI. Ciężko jeszcze mówić coś o trwałości, gdyż to nadal nowe silniki, ale interesują mnie opinie z codziennego użytkowania, spalanie , dynamika, elastyczność , hałas w porównaniu do diesla itp. Samochód będzie w wersji wyposażenia Ambiente. Oprócz doposażenia autka w 4 dodatkowe głośniki, radio Swing, szyby tylne przyciemniane itp. zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
Kolejna sprawa to gdzie kupić auto za najlepszą cenę. Na forum wyczytałem że opłaca się zwrócić do gościa z Krakowa, który podobno ma najlepsze ceny. Czy to nadal aktualne czy obecnie gdzies mogę uzyskać korzystniejszy upust.
Z góry dziękuje za wszystkie opinie, wskazówki i porady.
Wydaj jeszcze 200 zł i kup podgrzewane dysze spryskiwaczy. Mnie w tym roku ciągle przymarzało. A kasa nie jest duża (zaraz rozgorzeje dyskusja że lepiej używać dobrego płynu itp)
Najekonomiczniej wyjdzie 1,9TDI ale nie wiem jak będzie w styczniu.
Co do cen wyślij do kolegi Danielcia konkretny interesujący się skonfigurowany samochód. Zawsze możesz z uzyskaną ofertą poszukać czegoś atrakcyjniejszego. Mnie udało się w moim mieście uzyskać nieznacznie droższą cenę, ale dopiero po konkretnej rozmowie już po uzyskaniu oferty od Danielcia. Za co koledze Danielciowi dziękuję :wink:
zaraz rozgorzeje dyskusja że lepiej używać dobrego płynu
no tak :diabelski_usmiech
w żadnym samochodzie nie miałem tego cuda i w żadnym mi nic nie przymarzło mimo trzymania na dworze, mój ojciec ma zawsze takie problemy trzymając w garażu, ale on lubi letniego używać zimą i z uporem maniaka nawet jak odpuści to nie wypryska letniego i nie zaleje zimowego, tylko go po trochu dolewa, przez co przez pierwszy miesiąc nigdy nie ma sprysków 1
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
Masz przycisk, którym po napompowaniu kół do prawidłowej wartości, kalibrujesz system. Jeśli w którymś z kół ciśnienie się obniży dostaniesz stosowną informację na komputerze. Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
. Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
A moim zdaniem nie warty. Po 20km kapnęło się, że zmieniłem koła na zimowe o zupełnie innym rozmiarze. Po przejechaniu 1km z 1barem zamiast 2 nic nie zasygnalizował. Lepiej to sobie samemu włączyć za darmo. Ale na pewno bym za to nie zapłacił.
darek_wawa
W pierwszej kolejności zrezygnowałbym z fabrycznych przyciemnianych szyb. Da się je w Wawie okleić za połowę tej ceny (info na forum), a kaskę przeznaczyć na inne dodatki.
No i oczywiście przy takich przebiegach bierz TSI i nie kombinuj z dieslami.
Co do zniżek, to chyba tylko danielcio z Kraka oferuje je "oficjalnie" na forum, ale i w Wawie i okolicach są do wyrwania podobne, wszystko zależy od kwoty zakupu.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Radzę przeczytać wątek o spalaniu. Ja się na TSI naciąłem w kwestii szacowania kosztów eksploatacji.
Na małych przebiegach i jeździe miejskiej ciężko utrzymać spalanie na poziomie zbliżonym do deklarowanego przez producenta (8.8 litra w mieście).
Faktem jest, że różnica w cenie między dieslem a benzyniakiem szacowana na podstawie danych katalogowych nie zostawia złudzeń - przy przebiegach na poziomie 15 tyś/ rocznie opłaca się kupić benzynę. Ale realne dane mogą mocno zweryfikować te obliczenia i może nie być wcale taka duża ta różnica. W moim przypadku nie jest.
A poza tym silnik TSI jest fantastyczny. Mógłby mieć trochę więcej koni - ale po to jest 1.8. Generalnie jest cicho, elastycznie i dynamicznie. Sama przyjemność.
zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
Masz przycisk, którym po napompowaniu kół do prawidłowej wartości, kalibrujesz system. Jeśli w którymś z kół ciśnienie się obniży dostaniesz stosowną informację na komputerze. Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
W uzupelnieniu wypowiedzi - system mierzy predkosc obrotowa kol i porownuje wyniki miedzy soba. Zatem faktycznie spadek cisnienia wygeneruje lampke i informacje, zeby sie zatrzymac. Ale system moze takze generowac falszywe alarmy (podskok kola czy jakas wieksza dziura) i to potrafi wkurzyc. Zgadzam sie z shado - nie warto doplacac, cisnienie i tak trzeba sprawdzac regularnie, a jak zlapiesz kapcia to na pewno poczujesz.
Pozdrawiam
Grzesiek
Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
Ja się na TSI naciąłem w kwestii szacowania kosztów eksploatacji.
Na małych przebiegach i jeździe miejskiej ciężko utrzymać spalanie na poziomie zbliżonym do deklarowanego przez producenta (8.8 litra w mieście).
Faktem jest, że różnica w cenie między dieslem a benzyniakiem szacowana na podstawie danych katalogowych nie zostawia złudzeń - przy przebiegach na poziomie 15 tyś/ rocznie opłaca się kupić benzynę. Ale realne dane mogą mocno zweryfikować te obliczenia i może nie być wcale taka duża ta różnica.
Widziałem już kilka testów Skodzinek z dieslem 1.6 105 KM i w żadnym średnie spalanie nie zbliżyło się nawet do podawanego przez producenta. W mieście bywało sporo wyższe, więc nie należy ostro krytykować TSI w tym względzie, a raczej metody pomiarów spalania.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Potrzebuje samochodu rodzinnego który w 90% będzie jeździł w mieście w większości na odcinkach około 10km
zarżniesz tego TDI na takich odcinkach a potem będziesz narzekał że TDI to gówno bo się psuje, przy takich przebiegach to 1,4TSI albo lepiej 1,8TSI
Zamieszczone przez darek_wawa
Samochód będzie w wersji wyposażenia Ambiente.
skoro kalkulujesz koszta na 1,9TDI w Ambiente to na pewno będzie cię stać na 1,4TSI w Elegance
Zamieszczone przez darek_wawa
Kolejna sprawa to gdzie kupić auto za najlepszą cenę. Na forum wyczytałem że opłaca się zwrócić do gościa z Krakowa, który podobno ma najlepsze ceny. Czy to nadal aktualne czy obecnie gdzies mogę uzyskać korzystniejszy upust.
Cały problem w nowych dieslach to filtry DPF. Nie oszukujmy się podczas jazdy miejskiej nie ma opcji żeby filtr się optymalnie oczyścił. Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF. W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie. Miałem okazje testować przez tydzień Fabie 1.6 TDI z DPF 90KM. Byłem pozytywnie zaskoczony. Silnik dawał radę, a w trasie średnie spalanie mieściło się pomiędzy 4.6 i 4.8. Pięknie ale ten DPF Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM, która w cyklu mieszanym miała palić 4.2. Dzisiaj po mieście wyszło mi 8.5 i jestem trochę w szoku Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.
Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF.
Dobrze podejrzewasz, inne silniki nie spełnią norm.
Zamieszczone przez darek_wawa
W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie.
Na 100% taka sama jest w Skodzie, chociaż może jeszcze zdążyłbyś zamówić 1.9.
Zamieszczone przez darek_wawa
Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM
Proszę Cię, nie zaniżaj poziomu
Zamieszczone przez darek_wawa
Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.
Brawo :roll:
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Cały problem w nowych dieslach to filtry DPF. Nie oszukujmy się podczas jazdy miejskiej nie ma opcji żeby filtr się optymalnie oczyścił. Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF. W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie. Miałem okazje testować przez tydzień Fabie 1.6 TDI z DPF 90KM. Byłem pozytywnie zaskoczony. Silnik dawał radę, a w trasie średnie spalanie mieściło się pomiędzy 4.6 i 4.8. Pięknie ale ten DPF Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM, która w cyklu mieszanym miała palić 4.2. Dzisiaj po mieście wyszło mi 8.5 i jestem trochę w szoku Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.
Bez obrazy... naucz się jeździć ekonomicznie skoro wymagasz niskiego zużycia paliwa. Mój C5 2.0HDI 138KM waży z pótorej tony, ale w mieście pali do 6.5 l/100km. Tak szacuję ponieważ średnią z około 6K km komputer pokazuje 5.6 l/100km. I FAP-a mam.
Nie wiem ile faktycznie pali 1,9 TDI bo go nie kupiłem. Cały czas zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Zakupiłem natomiast 1,4 TSI i napewno przyjemniej się nim jeździ niż 1,9 TDI, choć dislem jechałem tylko kawałek przed zakupem dla porównania. Podsumowując w 1,9 TDI napewno na plus jest spalanie, natomiast innych zalet nie znajduję. W 1,4 TSI w mieście w korkach spalanie może dojść do 9l. Jednak u mnie ze względu, że jeżdzę do miasta wieczorem gdy nie ma korków oraz poruszam się często poza miastem średnie spalanie z ostatnich 3000 km pokazuje 6,2 l/100 km.
Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h lub w mieście w korkach. Mój 1,4 TSI na autostradzie jak sie go ciśnie to potrafi wziąść ponad 9l. Ciekawy jestem ile pali również na krótkich odcinkach powiedzmy tak do 5 km lub krótrzych zanim się rozgrzeje.
Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h
ok.6.0-6.2 przy 170km/h stałej prędkości autostradowej bez szarpania w 3-4 osoby+bagaż+klima. Sprawdzone kilkukrotnie przez mnie na autostradzie A4 Katowice-Jędrzychowice i A1 Łódź-Poznań.
Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h lub w mieście w korkach.
przeczytaj sobie np. moje i loru posty w topiku spalaniowym to się dowiesz, ile pali w mieście jak się cisnie, przy 170 nie mam pojęcia, bo nie zdazyło mi się jeszcze w ten sposób za jednym pociągnięciem zjechać całego baku
zapewniam Cię, że Twój CAXA potrafi spalić sporo więcej niż te marne 9 litrów, jak chcesz to mogę Ci pokazać :szeroki_usmiech
więc powinieneś się cieszyć
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz